tirsdag 8. februar 2011

Hei!


Om meg selv ja... Høres jo ganske lett ut i teorien, men når ord skal settes praktisk på trykk blir det brått litt verre:-)
Man skal jo prøve å fremstå som både interessant og troverdig på samme tid, noe som av og til er litt motstridig! Det er jo ikke sånn at hver dag er like spennende og det er heller ikke sånn at man føler seg like interessant hver dag! Men, det som er fint ved å møtes skjem til skjerm er jo det at uansett hvordan man har det så er man jo den man er, selv med et trøtt tryne en morgenkvist eller lettere henslengt i sofa'n i kosedressen! Det trenger jo ikke noen vite! Bak skjermen er jeg mitt beste indre, og det kan jo smitte av i det praktiske liv! Altså, igjen, teori og praksis i skjønn forening!

Okay... Så da satt jeg her da og har fortsatt ikke kommet noe særlig lenger om å si litt om meg selv... Men jeg kan iallefall starte med å meddele at jeg føler at det er sånn passe samsvar med teori og praksis hva angår meg:-) Selv om klokka tikker og går og jeg er i ferd med å nærme meg faretruende de skumle 40 så føler jeg med ikke en dag over 39! Jeg har en tanke om at ingen år er så flott som det siste! Jeg ville aldri vært 30 igjen, for eksempel! Tenk på alt det jeg måtte ha gjort om igjen da! Nei, det er godt å bli "voksen", godt å ha mange meninger og endelig tørre å stå for dem. Godt å ha fått de fantastiske barna som blir større og mer selvstendige for hver dag som går! Brått får man et liv igjen! Man får liksom en ny sjanse! Og jeg skal love deg at det settes høyt! Når man har vært i barne-dvalen noen år så er det fantastisk å kjenne at man er en egen person, med egen kropp og eget sinn og ikke minst; egne interesser!

Noe av det beste som har skjedd meg de siste årene er at jeg har gått tilbake på skolebenken! Forskjellen fra sist gang jeg traktet på de kanter er at nå slipper jeg å spise spaghetti med ketchup seks dager i uken og jeg slipper å være med på alle studentfestene. Det siste hadde nok vært praktisk umulig da det tar ca en uke å komme seg etter en fest i disse dager! Men den største forskjellen på å være student nå kontra da er uten tvil det faglige jeg sitter igjen med! Å sammenligne da og nå når det gjelder engasjement er som å sammenligne vann med ild! Ganske umulig! Min erfaring er at det å studere i "voksen" alder er magisk! Jeg har blitt min verste fiende, den jeg hatet intenst: Den som var på alle forelesninger, den som rakk opp hånda og svarte på lærern's dumme spørsmål, den som gikk på lærern's kontor for å drøfte oppgaver, den som gledet seg til neste time! WTF? Hva skjedde? Jeg har ingen annen forklaring enn at jeg har blitt en voksen! Hvor skal dette ende????
Her passer det kanskje å presentere hva jeg egentlig driver og studerer da, siden dette skulle være litt om meg selv:-) Holder for tiden på med en Master i engelsk som Fremmedspråk. Skal etter planen være ferdig neste sommer.

Ellers, kan jo gulpe opp fakta: Gift med Øyvind i snart elleve år! Det er jo en bragd i seg selv i disse tider da mange foretrekker det litt grønnere gresset på andre marker. Vi er litt Ying & Yang, ganske forskjellige, men utfyller det beste og (noen ganger) det verste i hverandre. Han er reisende salgssjef (hvis det i det hele tatt er noe som heter det) og står for salg, mens jeg er hjemmeværende innkjøpssjef og tar meg av innkjøp, både av den nødvendige arten samt de mer trivielle! Der ser du: Ying/Yang i praksis! Vi har tre fantastiske barn (som av og til kan oppleves som ti-tolv), de er de vakreste barna i verden, rent objektivt sett selvfølgelig! Oscar og William(7) har den gleden av å være tvillinger, mens Karoline(4) utfyller rollen som lillesøster simpelthen helt perfekt! Må ikke glemme katten: En litt trøtt hannkatt som befinner seg på sofa'n mesteparten av tiden. Han heter Stefan og er svart og hvit (Ying/Yang)

Fredrikstad er byen, og det er et fint sted å bo: Ikke for lite og ikke for stort. Best om sommeren selvfølgelig (for da er vi på hytta!!) Vinteren er litt kjip. Mener at snø er best på fjellet! Det beste med vinteren er at det snart er vår! Gleder meg til våren!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar