onsdag 16. februar 2011

Skrive om hva???


Tok litt tid ja å fortsette der jeg slapp! Ble rett og slett litt slapp (!) av alt jeg hadde satt meg inn i av bloggrelaterte finurligheter. Når man er en Digital Immigrant som meg, tar det faktisk litt tid å finne ut av diverse tekniske attributter! Og hva angår tema så er det ikke bare bare å skrive om noe heller. Det bør jo helst være et minimum av interesse det som kommer på trykk (ehh..vet at jeg ikke skriver bok, med det er det nærmeste jeg kommer!) Selv om man i god Kardemomme-ånd ikke skal plage andre, men være grei og snill, så har jeg bestemt meg for å ikke være til byrde med middelmådig svada!
Hva som angår svada er jo relativt, så her kommer en observasjon av meg selv de siste årene. Nemlig at jeg kanskje lider av tvangstanker… Eller kanskje tvangstanker LIGHT!  Jeg så nemlig noe på TV’n her en dag om fenomenet ”Tvangstanker”, og jeg mener – leter man etter noe så finner man det : ”Tvangslidelse er en psykisk lidelse som kjennetegnes ved stadige tvangstanker og/eller tvangshandlinger. På fagspråket omtales tilstanden som en Obsessiv-Kompulsiv Lidelse. Obsesjoner er gjentatte tanker, følelser, ideer eller fornemmelser som pasienten ikke klarer å unngå”.
Hmmm… Pasient er det første som slår meg. Pleier alltid å være kunde.... Kaller det kunde jeg, så blir det lettere å forholde seg til! I mitt videre forsøk på å ikke virke gal, så velger jeg også å snevre det ned til ”Ideer pasienten (–kunden - jeg ) ikke klarer å unngå”. Og den som tror at dette gjelder shopping tar feil! (Selv om definisjonen nok passer godt inn der også!) Det handler nemlig om gjentatte behov for å telle alt jeg ser! Ikke til alle tider, med når jeg ser mønstre og antall som bare ikke kan unngås å favne! Noterer: Planker i taket, fliser på veggen, antall knapper programlederen på nyhetene hadde i jakka si, lyktestolper, lyktestolper som virker, antall ruter i et vindu osv. Du skjønner tegninga!  Og ikke nok med det, jeg må også dele opp antallet symmetrisk sånn at det passer både vertikalt og horisontalt, og om det ikke er delelig på 2 (det er 2-gangen jeg er mest stødig i!) så får jeg lyst til å korrigere. Heldigvis hadde tv-mannen åtte knapper, for å si det sånn, så jeg fikk jo sove den natta!
Det er jo ikke det at jeg sliter nevneverdig med dette altså, det er bare så interessant at jeg har en litt odd lidelse (ide altså!) og at jeg har blitt klar over at den har et navn. Tenk så mye man ikke vet, liksom…. (Ops! Skrev først 5 punktum etter hverandre! Det tar seg jo ikke ut!)

Vet ikke hva Politimester Bastian hadde sagt om dette, men svada eller ei, har i alle fall skrevet et nytt blogginnlegg! Og det på en onsdag:  Onsdag: midt i uka, tre dager på hver sin side. Flott og symmetrisk som hvilken som helst dag!

1 kommentar:

  1. Kor flenk du e, Sara:) Ikke at jeg er en rutinert bloggfølger, men dette er vel noe av det bedre jeg har lest... Så hvis du ikke har noe i mot det, kommer jeg til å fortsette å lese bloggen din. Men kommer du med "dagens antrekk," ukas "hot of not," e.l. har du mista meg :) Kan også opplyse om at jeg lider av tildels samme obsessjon som deg; teller alt overalt - men jeg driter i symmetrien..;)

    SvarSlett