onsdag 4. mai 2011

Tilfeldig? Tror ikke det!

Når man er midt oppe i noe så er det kanskje vanskelig å se et mønster. Det må gjerne gå litt tid slik at man kan se tilbake for å oppdage små pussigheter og sammenhenger. Som i mitt spesiell tilfelle, som jeg med stor overraskelse ble klar over her om dagen. For hvis det er et mønster det jeg skal fortelle om nå, så må jeg mildt sagt være småskrudd og må nok anses for å ha en svært sær, men godt skjult interesse.

Det har seg nemlig slik at jeg var i London sist helg. Og av alle helger denne vakre våren har å by på så falt tilfeldigvis valget på akkurat denne. Tilfeldig? Antakeligvis ikke! Som sikkert de fleste har fått med seg, i alle fall de av dere som har et minimum av hørsel og syn inntakt, var det storslått bryllup i Englands hovedstad akkurat da.  Ja, ja, det var jo litt teit, tenkte jeg, og resonnerte med kaos og ville tilstander. Så plutselig tok jeg et tilbakeblikk på mine tidligere erfaringer med London. Og det var da det gikk opp for meg! For da forrige store bryllup stod i London, det med det litt uheldige utfallet vil kanskje mange si, da Charles og Diana promenerte rundt, inntyllet i bløtekakepuffermer og snublende i et syv meter lange slep, jo da, DA, var jeg også i England! Tilfeldig? Kanskje vil du fortsatt mene det, men det er før du har kjennskap til resten av den forbløffende historien. Og den kommer her:

Midt imellom de rojale smiingene av hymneliknende lenker hadde det seg slik at jeg selv hadde kysset en frosk som viste seg å være en prins forvillet inn i grønne militærklær. Og, her kommer igjen mønsteret: jeg dro til London for å kjøpe brudekjolen min! Dette kan da ikke være tilfeldig? Kan det virkelig ha seg slik at jeg har en skjult tiltrekning mot hvite kjoler, Westmister Abbey og rare hatter? Vel, det kan faktisk se slik ut. Det kan faktisk virke som jeg lever i en syklus der London og bryllup er utslagsgivende.

 Det som kan bli litt spennende i fremtiden, nå som jeg er blitt klar over dette ”ikke-tilfeldige mønsteret” jeg følger, er jo det at det neste store bryllupet som går av staben der borte på den grønne øya, skal det også oppleves på nært hold?  Står det skrevet i min London/bryllup-syklus at jeg må over? Ny brudekjole blir det i alle fall ikke!

<script type="text/javascript" src="http://blogglisten.no/c.js?id=28734"></script>

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar